چگونه NFTها هالیوود را متحول می‌کنند؟

تاریخ: ۱۲ تیر ۱۴۰۱

صنعت NFT سفر خود را در جامعه هنر مجازی آغاز کرده است. این صنعت به‌صورت انحصاری آثار هنر دیجیتالی را به توکن‌هایی تبدیل کرده است که می‌توان آنها را در بلاک‌چین‌ها معامله کرد. از آن زمان، nft راه درازی را طی کرده است و به بسیاری از بخش‌های غیر هنری مانند عکاسی، فرهنگ میم، کارت‌های کلکسیونی و حتی صنعت سینما وارد شده است. امروز قصد داریم در مورد نحوه استفاده از NFT در هالیوود و نحوه استفاده از فیلم‌های موردعلاقه خود با خرید آنها صحبت کنیم.

 

 

انقلاب صنعت سینما

صنعت NFT اکنون با ارائه طیف وسیعی از خدمات از طریق سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز یا DAO، جهش‌های بزرگی در بخش فیلم ایجاد می‌کند.DAO یک سازمان کاملاً مستقل و شفاف است که به‌تنهایی اداره می‌شود. برای پردازش هر چیزی از طرف اعضای خود نیازی به‌واسطه ندارد و تمام تراکنش‌های مالی آن به طور دائم در یک بلاک‌چین ثبت می‌شود.
DAO ها، همراه با اجرای NFT، می‌توانند فروش بلیت و کالا را افزایش دهند و به طور بالقوه پروژه‌ها را از نظر عملکرد به سمت وضعیت پرفروش سوق دهند. علاوه بر این، می‌تواند به طور قابل‌توجهی تأمین مالی جمعی را در منطقه بهبود بخشد.
اخیراً، ConstitutionDAO ثابت کرد که با جمع‌آوری بیش از ۴۷ میلیون دلار در کمتر از یک هفته برای خرید یک نسخه از قانون اساسی ایالات متحده، چقدر سریع می‌توان یک جامعه را برای تأمین مالی یک موضوع تحت‌تأثیر قرار داد.
پروژه مشابهی در صنعت فیلم ایجاد شده است. BlockbusterDAO به‌عنوان یک تجارت Web3، پیرامون احیای برند Blockbuster شرکت اجاره فیلم شکل گرفت. همراه با زیرساخت‌های استریم که می‌تواند بلاک‌چین را در مقیاس بخواند، می‌تواند انقلابی در تأمین مالی فیلم‌ها نیز ایجاد کند.

NFT برای کالا، بلیت و تخم‌مرغ عید پاک

ادغام NFTها در باکس آفیس می‌تواند تغییرات عمده‌ای را در جنبه‌های متعدد صنعت فیلم ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال، باتوجه‌به اینکه طرف‌داران ثروت زیادی را برای کارت‌های کمیک ابرقهرمانی خرج می‌کنند، کالاهایی به شکل کلکسیون‌های کمیاب NFT می‌توانند به موضوع داغ تبدیل شوند؛ بنابراین می‌توان با راه‌اندازی مجموعه‌های انحصاری برای شخصیت‌های محبوب فیلم یا حتی ستاره‌های سینما، هیاهویی در این صنعت به راه انداخت.
این قبلاً در آخرین کمپین مرد عنکبوتی موفق بوده است. قبل از انتشار No Way Home، به کسانی که بلیط‌های اولیه خود را خریداری می‌کردند، ۸۶ هزار NFT اعطا می‌شد.
علاوه بر این، صرف خرید بلیت می‌تواند بر اساس سیستم دفتر کل باشد. با افزایش درآمدزایی، بودجه فیلم‌ها نیز می‌تواند افزایش یابد.
اندی لیان، رئیس پلتفرم تجارت کریپتو BigOne، یکی دیگر از موارد استفاده از بلاک‌چین را ارائه می‌دهد. او پیشنهاد می‌کند از طریق استفاده از فناوری بلاک‌چین و ارز دیجیتال، جایگاه‌های محصول را تعاملی و پاسخگو کنید. لیان اضافه می‌کند که این امر باعث می‌شود بودجه فیلم به اوج جدیدی برسد، زیرا آنها می‌توانند در هر دقیقه درآمد کسب کنند.
همچنین قراردادن محصول می‌تواند فیلم‌ها را تعاملی کند زیرا کاربران می‌توانند تخم‌مرغ‌های عید پاک را برای باز کردن جوایز جستجو کنند. همان‌طور که از گیف‌ها و ویدیوهای اخیر مشهود است، NFTها فرمت حرکتی را به خود گرفته‌اند و دیگر محدود به طرح‌بندی استاتیک JPEG نیستند.

هالیوود چگونه از NFTها استفاده می‌کند؟

تأمین مالی فیلم قبل از تولید، موردعلاقه سرمایه‌گذاران است. تولیدکنندگان به‌راحتی می‌توانند مستقیماً با فروش NFT به طرف‌داران به جمع‌آوری پول بپردازند و دارندگان می‌توانند قبل از فیلم‌برداری فیلم نیز این توکن‌ها را در اختیار داشته باشند.

شرکت Forest Road، یک تأمین‌کننده مالی مستقر در ایالات متحده، بودجه ۲۰ میلیون دلاری را باهدف کسب درآمد از محتوای فیلم اعلام کرد. این شرکت قصد دارد از طریق NFTها ، مستقیماً تولیدکنندگان را با طرف‌داران مرتبط کند و به اولین‌ها اجازه می‌دهد مدت‌ها قبل از شروع تولید، بودجه دریافت کنند.
تلاش خوب دیگر برای به‌دست‌آوردن اهرم در گیشه، استودیو NFT است که توسط نیلز جول، تهیه‌کننده اجرایی The Irishman تأسیس شد. هدف این پروژه ایجاد اولین فیلم بلند است که صرفاً با ضرب توکن‌های NFT تأمین می‌شود. همچنین این NFTها ممکن است امکان دسترسی به نمایش‌های برتر و بلیط‌های انحصاری مانند ورود به مجموعه فیلم یا نگاه‌کردن به پشت‌صحنه را فراهم کنند.
به همین ترتیب، جولی پاچینو، دختر آل‌پاچینو، ۸۰۰۰۰ دلار برای فیلم آینده‌اش «من اکنون اینجا زندگی می‌کنم» را با فروش عکس‌های بریده شده از مجموعه‌اش جمع‌آوری کرد.
شرکت‌های بزرگ و استودیوهای تولیدی قصد دارند کل بازارهای مبتنی بر NFT را ایجاد کنند. به‌عنوان‌مثال، Lionsgate با یک پلتفرم NFT برای تولید توکن‌های فرنچایز برای جهان‌هایی مانند John Wick و Mad Max همکاری کرد. اینها به‌عنوان کالا عمل می‌کنند و مستقیماً حق امتیاز باکس آفیس را برای عناوین افزایش می‌دهند.
در فروش کالا، کوئنتین تارانتینو بسیاری از مجموعه‌های کمیاب را از مجموعه نمادین Pulp Fiction توکن کرد. به لطف تماشاگران طرف‌دار، اولین قطعه به قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروخته شد. دیگر تصاویر برجسته مانند The Matrix و Dune کالاهایی به ارزش میلیون‌ها دلار را برای جمع‌آوری پول برای خانه‌های تولید منتشر کردند.
در نهایت، مستند اصلی پخش شده توسط HBO، کلود لنزمان: Specters of the Shoah، خود به یک NFT تبدیل شد. صفحه‌نمایش کوچک Stoner Cats را دید، نمایشی که اپیزودها را نمادین کرد. بینندگان تنها یک‌بار در هنگام خرید توکن توانستند قفل آنها را باز کنند و به‌این‌ترتیب مجموعاً ۸.۴ میلیون دلار درآمد کسب کردند.

NFTها اجازه دسترسی به باکس آفیس را می‌دهند

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، طرف‌داران می‌توانند حتی قبل از تولید فیلم NFT را خریداری کنند؛ بنابراین، عملکرد موفق باکس آفیس می‌تواند تعیین‌کننده بزرگی در سودآوری دارایی‌های آنها باشد. علاوه‌برآن، صاحبان NFT به درآمد حاصل از خدمات پخش فیلم دسترسی خواهند داشت.
انجمن شترهای عربی مستقر در NFT اعلام کرد که یک فیلم هالیوودی به نام آنتارا بر اساس افسانه عنتره ابن شداد، شوالیه عرب دوران باستان، تولید می‌کند. بودجه این فیلم ۵۰ میلیون دلار خواهد بود که با مشارکت صرافی رمزارز Moonpay تولید شده است. این پیش‌گام در اجازه دادن به مردم برای ادعای حقوق فیلم ساخته شده توسط هالیوود خواهد بود.
تهیه‌کننده جوزف برندمایر درباره چشم‌انداز NFT آنتارا اظهار داشت: ” تأثیر شترهای عربی بر هالیوود بسیار زیاد است. این یک حرکت مهیج و انقلابی است که جان تازه‌ای را به تجارت سینما تزریق می‌کند.”

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

نقش بلاک‌چین در صنعت غذا

صنایع غذایی اخیراً تحت‌فشار بوده است. نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد ایمنی، کیفیت و شفافیت زنجیره‌های تأمین و همچنین اثرات زیست‌محیطی تولید مواد غذایی وجود دارد و این تازه آغاز راه است، چرا که  جمعیت جهان به طور مداوم در حال افزایش است و به دنبال آن تقاضا برای مواد غذایی رو به فزونی است. درعین‌حال، […]

رای‌گیری در بلاکچین

رأی دادن برای افرادی که در جوامع دموکراتیک زندگی می‌کنند یک وظیفه مدنی تلقی می‌شود و اغلب از آن به‌عنوان سنگ بنای دموکراسی یاد می‌کنند. شهروندان یونان باستان از اولین کسانی بودند که رهبران خود را از طریق رأی‌گیری انتخاب می‌کردند. آن‌ها به‌جای استفاده از برگه‌های رأی کاغذی، یک سنگ‌ریزه را که نشان‌دهنده شخص موردنظر […]

پنج  DAO اجتماعی که می‌توانند چشم‌انداز Web3 را تغییر دهند

غول های متمرکز رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، Web2 را متحول کردند. DAO های اجتماعی احتمالاً می توانند همین کار را با Web3 انجام دهند. اما آیا آنها هرگز قادر به رقابت با رسانه هایی مانند توییتر و تیک تاک خواهند بود؟ یا همیشه در حاشیه خواهند نشست؟ بیایید تصور کنیم که […]